torsdag 10. mai 2012

Mål och Målsättningar



Herre gud vad tråkigt det låter.
Nästan så man blir trött innan man börjat träningen. Men tro mig det är inte så farligt.
Just nu studerar jag till Licensierad mental Tränare och är snart färdig med första av två år.
Där har vi läst mycket om mål och målsättningar men jag har under skolgången haft lite problem med vad det handlar om.
Jag har helt klart tänkt lite för avancerat, när det egentligen är ganska enkelt.
Hur kom jag på att det var enkelt?  
Låt mig berätta.
Jag och Asgeir (min man) var ute och gick en dag och så säger han att nästa gång så ska vi gå DIT.
Jag tyckte kanske att det var lite långt så jag var lite tveksam men så tänkte jag att det var ju egentligen bara att sätta ett ben framför det andra tills man var framme.
Vi genomförde den långe turen på ca två och en halv timme. När vi kom fram till målet så blev jag otroligt nöjd med mig själv.
Jag fixade det!!
Det kanske låter löjligt men så bara fattade jag. Jaha. DETTA var en målsättning.
Ganska enkelt: Man säger att DIT ska jag och så tränar man inför det och så gör man det.
J
Alltså för andra så är inte en liten promenad på några timmar så stort men jag tycker inte om att jämföra mig med andra.
Det bästa resultatet får jag om jag tävlar mot mig själv.
Det är också för att då vet jag att jag alltid vinner.
J
Så det gav det mersmak och på väg hem började vi sätta upp nya mål om var vi skulle och hur vi skulle träna fram till de målen.  
Man får en enorm kick av att genomföra ett mål.
Det jag har upptäckt är hur man automatiskt sätter större och mer avancerade mål allteftersom man klarar de.
Så nu har jag två stora mål att genomföra:
1) Att gå från Kvelia till Gäddede
2) Att cykla från Kvelia via Björkvattnet till Gädddede.
Det ska bli så otroligt roligt. Vi har satt datum men eftersom jag är lite väderkänslig så tar jag inga långturer i regnet så jag lovar inte att det sker på de datum. Man vill ju inte förstöra frisyren
J



 Så hur tränar man till dessa turer då? Jo man åker till Gotland på semester, eller träningsläger som Asgeir kallar det.
(bilderna är från en tidigare resa dit)

Så varför inte göra det. Planera semester men ta med träningskläderna och se vad som händer.
Kanske så är det roligare att träna någon annanstans?!
Ni ska få veta hur det gick när jag kommer hem!

Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar