lørdag 22. desember 2012


Så är det snart jul och allt är klart för att ha en mysig julhelg!

Jag är inte så mycket för att prata om vikt och viktreducering vid juletider. Jag tycker att till jul hör det till att äta och dricka och ha det mysigt! Vi har en matkultur vid jul och den tycker jag att vi ska ta vara på!

Många blir hysteriska innan/under/efter julen. Innan så glädjer vi oss och efter så har vi ångest av all mat vi stoppat i oss. Det är ju en del av traditionen det också!
Så låt det vara så!
Inte stressa upp dig för att du EN vecka av årets 52 faktiskt bara njuter av vad du äter, det är de andra 51 som är avgörande!

Jag föreslår däremot en lite utmaning såhär vid juletider!

Eftersom vi låter maten och godsakerna vara heliga så kan vi väll tala om träning!

Jag SKA under julhelgen: 23-31 december träna 40 min innan dagen börjar!
Hur tänker hon nu undrar ni?
Jo, om man liksom kliver upp och gör undan träningen innan själva dagen börjar så slipper man liksom tänka på det mera!
Såklart kan man ju träna mer under dagen om man vill det men jag ska se om jag kan få det till en rutin att var mer aktiv med träningen på morgon.
Så då tänker jag utmana dig som läser att göra samma sak!

40 min utav en hel dag är INGENTING men slå ihop det under hela julveckan/helgen så blir det ju ganska mycket! Och tänk på vad underbart att man efter jul kanske kan vara i bättre form än innan!!
I alla fall inte i sämre
J

Så återkommer jag under helgen och nyåret med bildbevis på att jag tränat VARJE morgon!!

Passar också på att önska alla bloggläsare en riktigt God Jul!!!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar